Vakantieactiviteiten

Word een onderzoeker in de herfstvakantie!

Herfstvakantie! Een goed moment om het gloednieuwe UMU te bezoeken. In vijf zalen ga je samen op onderzoek uit en krijg je een kijkje onder de motorkap van wetenschap. Zo kun je net als wetenschappers apengedrag onderzoeken, een hart-longmachine in elkaar zetten of proberen de bezoekersstroom in de Utrechtse binnenstad in goede banen te leiden. En er is nog veel meer te doen!

Extra onderzoeksactiviteiten in de herstvakantie (regio midden, zuid en noord)

Tijdens de herfstvakantie zijn er allerlei extra onderzoeksactiviteiten te doen in het UMU. Onderzoek of fossielen echt of vervalst zijn, of je meerdere dingen tegelijk kunt doen, dokter uit of je met één hand een cadeautje kunt inpakken, of ontdek van welk dier het bot is. Ga samen aan de slag en onderzoek het zelf met onze familie-activiteiten! Ook kun jij meedoen met het onderzoek Check je Plek en in gesprek gaan met UU-onderzoekers Kathrine of Gijs. Zij zijn namelijk op zoek naar jouw favoriete buitenplek. We wisselen de activiteiten af, op de schermen in het museum zie je welke activiteit waar en wanneer te doen is.

Herfstkleuren in de Oude Hortus

Achter het museum ligt de Oude Hortus, hier kun je lekker ronddwalen en genieten van de herfstkleuren. Deze voormalige Botanische Tuin staat vol bijzondere bomen en planten, zoals de eeuwenoude Ginkgo biloba, de Pindakaasboom en de Moerascipres. Of plof lekker neer op het overdekte terras van het museumcafé voor lekkere koffie, thee en roze bunker-limonade.

Praktische informatie

Tijdens de herfstvakantie van zowel regio midden, zuid als noord zijn het Universiteitsmuseum en de Oude Hortus ook op maandag open. De extra activiteiten zijn de hele herfstvakantie: van zaterdag 14 t/m zondag 29 oktober, alle dagen open van 10.00 tot 17.00 uur.